Maria Giberga guanya la vintena edició del Premi 7lletres
Autor: somsegarra
L'obra L’estiu en què la natura es va rebel·lar s'enduu el 7000 euros del premi

La mestra Maria Giberga Zaragoza (Molins de Rei el 1959) ha rebut el premi literari 7lletres del 2025 per l’obra L’estiu en què la natura es va rebel·lar en l'acte de lliurament celebrat el divendres 4 de juliol al castell de Concabella.
L’estiu en què la natura es va rebel·lar és una recopilació de contes que mostren la fragilitat de les vides humanes enfront de la força i unió de la resta d’éssers vius. El jurat en va destacar 'la coherència narrativa del conjunt, la capacitat de fabulació de l’autora i el component crític que travessa algunes històries: una denúncia al turisme de masses, al capitalisme desencadenat i al masclisme estructural'.
Maria Giberga, originària de Pallejà, és mestra jubilada i llicenciada en Psicopedagogia. Ha realitzat cursos d’escriptura creativa a l’Ateneu Barcelonès, forma part de l’Escriptori Compartit de Roger Coch i és membre de l’associació d’escriptors Verum Fictio. Ha estat premiada en concursos de Sant Jordi del seu municipi i va obtenir el segon lloc en el concurs de relats curts Joana Raspall. Manté el blog L’Estigma Roig i el 2024 va publicar el conte infantil On ets, Pol? (Babidibú Editorial).
El premi té una dotació econòmica de 7000 euros i la publicació de l’obra per Pagès Editors, cosa que el converteix en el més ben dotat de les Terres de Lleida.
7lletres. El premi literari i més coses, és una iniciativa del Consell Comarcal de la Segarra, de la Paeria de Cervera, de l’Ajuntament dels Plans de Sió i de l’Ajuntament de Tàrrega.
Etiquetes: premi literari 7lletres maria giberga concabella
dimarts, 8 de Juliol de 2025
Noticies + Llegides
darrer mes
El Mercadal de Torà 2025
15è Festival de Pasqua de Cervera 2025
Festivals Alta Segarra
Dos morts, dos bombers ferits i 5.300 hectàrees cremades en els incendis de la Vall del Llobregós
Àlbums destacats

Marxa dels Castells de la Segarra (405)

Les Peixeres (66)

Els colors de la Segarra: l'estiu (189)

Les Cabanes del tros (301)

Terra de castells (222)

Patrimoni religiós (196)

Instagram #somsegarra (0)