Acte

10è Mercat de les Espècies Virtual

Del dissabte 13 al dissabte 13 de juny de 2020 a Argençola



10è Mercat de les Espècies

Enguany estem de festa. El Mercat de les Espècies d’Argençola fa 10 anys i ho volíem celebrar amb molta gresca i xerinola. Però estem confinats. Com podeu suposar, el Mercat de les Espècies, tal i com el coneixem, no serà possible fer-lo aquest any. Tot i així, no l’hem volgut anul·lar sinó que l’hem adaptat. El farem virtual en streaming per un canal de Youtube.

Així que farem un Mercat dedicat a les HERBES DE LA RATAFIA!

En aquests 10 anys, la Sortida de Reconeixement de Flora ens ha servit per passejar-nos per tot el terme d’Argençola (Carbasí, Contrast, Clariana i Albarells). Les diverses exposicions que ens han guiat pels carrer del poble ens han permès aprofundir en la mostassa, la farigola, el saüc, la menta, el safrà o el ginebró. Les jornades tècniques organitzades juntament amb l’Escola Agrària de Tàrrega han posat ciència. Els tastos de plantes i productes, el dinar o els maridatges han aportat les experiències. Els tallers i l’alquímia de les espècies han regalat el saber fer de les elaboracions. I hem destil·lat llorer, farigola, sàlvia, romaní, espígols o ginebró.

En aquesta desena edició no hi haurà una planta protagonista sinó tot un còctel amb les quals es fa un licor per brindar i tancar acords.

Programa



Matí

De les 10 del matí a les 13.30 h del migdia
Jornada Tècnica “Botànica a la Cuina. Espècies, herbes i flors”. Ratafia. Paisatge i cultura. Les herbes, elaboració i maridatges a la cuina.

Tarda

Les activitats de la tarda es podran veure a través de la web del Trill, de You Tube i de les xarxes socials de el Trill.

De les 4 a les 5 h de la tarda
Sortida de reconeixement de flora per collir les herbes de la ratafia a Argençola, a càrrec de Astrid van Ginkel, Marc Talavera, Els Corremarges, Airy Gras i Montserrat Enrich

De les 5 a les 6 h de la tarda
Taller d’elaboració casolana de Ratafia.
Els avis de Cal Rosó de Sta Maria del Camí i els Amics de la Ratafia de l’Anoia ens explicaran com fer la Ratafia i quines plantes fer servir.

De les 6 i fins les 7 h del vespre
L’alquímia de les espècies i la Ratafia.
Elaboracions i preparats amb un ingredient imprescindible, la ratafia. Us explicarem a fer galetes de ratafia, conill, trufes, i molts maridatges més.

De les 7 fins a les 8 h del vespre
Tast de ratafies, a càrrec dels membres de La Sobirana,
Com cal degustar una ratafia? Ens presentaran 3 ratafies i ens ajudaran a valorar-les tot fent un tast.

De les 8 i fins a les 8:30 h del vespre
Presentació de llibres relacionats amb la ratafia, licors i herbes, a càrrec de Lluis Marmí de la Tradillibreria.

A les 8:30 h
Concert
Les parades del Mercat.
Vídeo dels 10 anys del Mercat de les espècies.

Ho organitza El Trill, Associació cultural del terme d’Argençola, amb el suport de l'Ajuntament d’Argençola i la Diputació de Barcelona.
Insertada per: Argençola

Web


Ho vols compartir?

dimecres, 28 de gener de 2026


Actes propers

diumenge, 1 de febrer de 2026
Guissona
Sortida BTT 'La Candelera' 2026
diumenge, 1 de febrer de 2026
Cervera
Assajos del cor de les Completes 2026
dissabte, 31 de gener de 2026
Guissona
Ludi Iesso
fins dissabte, 31 de gener de 2026
Guissona
Exposició 'La Segarra: quatre estacions, quatre colors'
fins dissabte, 31 de gener de 2026
Calaf
1a edició del Concurs de Teatre Amateur del Casino
dissabte, 31 de gener de 2026
Ivorra
Festa major de la Candelera 2026
dijous, 5 de febrer de 2026
Calaf
Festa Major de Santa Calamanda 2026
dijous, 5 de febrer de 2026
Cervera
Festa Major d’Hivern de Cervera 2026
fins divendres, 27 de març de 2026
Guissona
Exposició 'Captivant el vent'
fins diumenge, 29 de març de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'La terra que embruta les mans'
fins dissabte, 26 de desembre de 2026
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 27 de desembre de 2026
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 31 de desembre de 2026
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
dissabte, 7 de febrer de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
IX JazzConcabella 2026
agenda quinzenal

vols afegir un acte?

subscriure's al canal rss Agenda