Acte

11è Mercat de les Espècies i Productes de la Terra d'Argençola

Del dissabte 12 al dissabte 12 de juny de 2021 a Argençola



cartell 11è Mercat de les Espècies i Productes de la Terra d'Argençola

cartell 11è Mercat de les Espècies i Productes de la Terra d'Argençola Foto: el trill

El dissabte 12 de juny de 2021 se celebrarà a Argençola l'onzena edició del Mercat de les Espècies. Enguany dedicat al fonoll i tindrà un format diferent per adequar-lo a les mesures de prevenció davant la Covid-19. Ho organitza El Trill, Associació cultural del terme d’Argençola, amb el suport de l'Ajuntament d’Argençola i la Diputació de Barcelona.

PROGRAMA


De les 8:30 a les 10:45h del matí
Sortida de reconeixement de flora i etnobotànica per la Serra de Cantagalls (Argençola), a càrrec de Els Corremarges, Mercè Cartanyà i Astrid van Ginkel (Fitomon).
Lloc de trobada: davant del cementiri d’Argençola. Es prega puntualitat i mascareta.
Preu: 5€

De les 11 a les 2 del migdia:
Entra al fenollar. Xerrades i elaboracions, a càrrec de:
- Astrid van Ginkel. Propietats medicinals, etnobotàniques i aromateràpia amb fonoll. Preparats alimentaris i medicinals: tempura de fulles de fonoll, oli macerat, infusió, tintura, ... Saps que al que li diem “bulb” en realitat són les fulles basals engruixides d’unes varietats de fonoll determinades? Vine que t’ho explicarem.
- Els Corremarges. Sorpreses de camp. Caramels de fonoll i altres dolços llaminers.
- Eixarcolant. El fonoll, botànica, cultiu i recol·lecció. Preparats alimentaris: amanida amb fonoll i salsa grega de fonoll, coca de pastanaga i ceba amb beixamel de fonoll i quiche de fonoll.
- Les Champaneles. El fonoll a la cuina: Begudes amb fonoll, una alternativa interessant, terapèutica i deliciosa. Decocció de llavors de fonoll i regalèssia. Brots tendres de fonoll macerats en aigua fresca amb flors de rosa damascena.
Lloc: Exterior plaça Església de Sant Llorenç/plaça Ajuntament

De les 11:00 a 14:00h
Jornada Tècnica en línia 'Fonoll. Paisatge i cultura'
Programa i inscripcions

Dinar: LES PLANTES DE MARGE AL PLAT: “MENÚ DE MERCAT”
a càrrec de Blanca Vela / Eixarcolant / Amanda Bataller
Blanca Vela: crema de fonoll
Eixarcolant: coca de pastanaga i ceba amb bechamel de fonoll, i quiche de fonoll Amanda Bataller: arròs amb llet amb fonoll
Preu: 10€

De les 4 a les 6h de la tarda:
Alquímia de les espècies: Taller d’elaboracions alimentàries amb bulb, fulles, flors i llavors de fonoll a càrrec de
- Blanca Vela @menjaracalablanca . Romesco amb les fulles tendres, crema de fonoll, crakers salats, galetes, pastissos, ...
- Amanda Bataller @amandabataller - Cuina conscient. Arròs amb llet amb fonoll, pesto de fonoll, fonoll rostit, tempura de fulles.
Lloc: Exterior plaça Església de Sant Llorenç/plaça Ajuntament
Preu: 5€

PARADES


Totes les parades han de tenir gel hidroalcohòlic.
Han d’haver 2 m de distància entre parades. Mascaretes obligatòries.
No es podran ajuntar més de 2-3 persones per parada. Es realitzarà un control d’aforament de la plaça.
No es farà control ni cal inscripció si únicament es visiten les parades.
El circuit de passejar per les parades unidireccional estarà marcat a terra i haurà de seguir-se rigorosament. Hi haurà una entrada i sortida diferents.
Tastet o venda de productes a les parades serà totalment personalitzat. Menjar o beure individualment a cada persona. Res d’un plat per molta gent.

Intercanvi llavors.
Lluis. Tradillibreria
Henk i Luci. La Caseta. Llavors, planter, conserves
Vi de la Quadrilla de l’Hort, de Tous i Argençola
Sergi. La Segarreta. Cervesa.
Mosaic de Secà: amb melmelades i salses de Corremarges, productes de la Menjamiques, pa, galetes i crackers de l'Aresta, i licors de Très Cadires.
Clara. La Valette. Formatge.
Laia. L’Apotecari herbes a granel, infusions, molinets amb herbes, sabons aromàtics, saquets tèrmics, saquets d'olor. Arrels de Retrassia amb la ratafia.
M. Pilar Casas. Sabons i xampús naturals 'KIJANI COSMÈTICS'.
Gemma. Terapias Itinerantes. Artesana/productora de remeis i cosmètica natural a base de plantes medicinals.
Assum. Cal Camadall. Inciensos y copaleras.
Michel. Lagrimus. Vinagre d’avet i caramels.
Antònia. Coses del mòn.
Xavi i Marina. Oli va agrogeologia.
Marisa. Boscana remeis i cosmètica silvestre.
Amanda. Fermentats, kimchi,...
Marta. Especies a mà.


Mesures de prevenció davant la Covid-19


Per tal de garantir al màxim la seguretat sanitària durant la celebració de l’activitat, l’organització aplicarà totes les mesures de prevenció que en aquell moment estiguin vigents per ordre de les autoritats sanitàries.
• Serà obligatori l’ús de la mascareta de forma permanent.
• Caldrà garantir la distància interpersonal o grup bombolla en tot moment. Mínim 1 m i fins a 2 m de distància.
• Hi haurà dosificadors de gel hidroalcohòlic en tots els espais, parades i serveis. Els assistents estaran obligats a fer-ne ús.
• Tots els actes, si el temps ho permet, seran a l’aire lliure. En cas de pluja es suspendran les activitats.
• Tots els espais dels actes estaran perimetrats, amb una única entrada i una única sortida. També la zona de les parades.
• Caldrà fer inscripció prèvia de totes les activitats, tot i ser a l’exterior, per tal de preveure aforament: sortida, xerrades, jornada tècnica, taller, tot i ser gratuïts, i també al dinar.
• Totes les persones assistents als actes s’hauran d’identificar en el moment d’entrar a les activitats. L’organització n’enregistrarà el nom i el número de telèfon de tothom que no estigui prèviament apuntat. • Tots els actes tindran un aforament limitat. Un cop omplert l’aforament no es permetrà l’accés a ningú més.
• L’organització es reserva el dret d’alterar el programa, suprimir actes o cancel·lar completament el Mercat de les espècies 2021 si la situació sanitària d’aquell moment ho requerís.
• Parades: Totes les parades han de tenir gel hidroalcohòlic. Han d’haver 2 m de distància entre parades.

Mascaretes obligatòries. No es podran ajuntar més de 2-3 persones per parada. Es realitzarà un control d’aforament de la plaça. No es farà control ni cal inscripció si únicament es visiten les parades. El circuit de passejar per les parades unidireccional estarà marcat a terra i haurà de seguir-se rigorosament. Hi haurà una entrada i sortida diferents. Tastet o venda de pes parades totalment personalitzat. Donar menjar o beure a cada persona. Res d’un plat per molta gent.

7è mercat de les espècies 2017
7è mercat de les espècies 2017 Foto: Ajuntament Argençola
7è mercat de les espècies 2017
7è mercat de les espècies 2017 Foto: Ajuntament Argençola
Jornada Tècnica 'Botànica a la Cuina. Espècies, herbes i flors' 2017
Jornada Tècnica 'Botànica a la Cuina. Espècies, herbes i flors' 2017 Foto: Ajuntament Argençola
cartell Jornada Tècnica en línia 'Fonoll. Paisatge i cultura'
cartell Jornada Tècnica en línia 'Fonoll. Paisatge i cultura' Foto: argençola

Insertada per: Argençola


Ho vols compartir?

dissabte, 11 de abril de 2026


Actes propers

dilluns, 6 de abril de 2026
Calonge de Segarra
Festa del Panellet 2026
dilluns, 6 de abril de 2026
L'Aguda (Torà)
Aplec de l'Aguda 2026
divendres, 10 de abril de 2026
Guissona
Exposició fotogràfica 'Més enllà dels núvols'
dissabte, 11 de abril de 2026
Calonge de Segarra
Jornada de portes obertes al castell de Calonge de Segarra
dissabte, 11 de abril de 2026
Sant Guim de Freixenet
4a Diada del Sindicat
dissabte, 11 de abril de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Concert de Pep Lladó & Two Rivers Band
dissabte, 11 de abril de 2026
Calaf
Concert de piano 'PIANANT'
diumenge, 12 de abril de 2026
Cervera
Visita guiada 'Cervera medieval, del castell a la vila'
diumenge, 12 de abril de 2026
Torà
II Festival de Circ del Solsonès
diumenge, 12 de abril de 2026
Guissona
Concert 'Quartet Prysma'
dissabte, 18 de abril de 2026
Santa Coloma de Queralt
Presentació del llibre 'El cavaller del cor de roure'
diumenge, 26 de abril de 2026
Torà
45a Caminada popular de Torà
diumenge, 3 de maig de 2026
Guarda-si-venes (Guissona)
Festa major de Guarda-si-venes 2026
dissabte, 9 de maig de 2026
Cervera
Espurnes barroques 'La vida es sueño... en música'
diumenge, 10 de maig de 2026
Vergós Guerrejat (Estaràs)
Espurnes barroques 'Dreaming Pink'
dissabte, 16 de maig de 2026
Guissona
XII concurs de pintura ràpida Josep Maria Grau Pujol
dissabte, 11 de abril de 2026
Les Oluges
Festa Major de Les Oluges 2026
fins dissabte, 11 de abril de 2026
Cervera
La Passió de Cervera 2026
fins diumenge, 3 de maig de 2026
Cervera
Exposició 'Cervera en femení. 1.000 anys d'històries invisibilitzades'
dissabte, 11 de abril de 2026
Cervera
Exposició 'Olor de terra'
fins diumenge, 28 de juny de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'El cos com a territori'
fins dissabte, 26 de desembre de 2026
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 27 de desembre de 2026
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 31 de desembre de 2026
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
diumenge, 12 de abril de 2026
Rocamora i Sant Magí de la Brufaganya (Pontils)
Els esmorzars de la Casa de l'Ermità
agenda quinzenal

vols afegir un acte?

subscriure's al canal rss Agenda