Acte
EcoFira Calaf
diumenge, 10 de abril de 2016 a les 10:00 a Calaf

El proper diumenge 10 d'abril Calaf acollirà la primera edició de l'EcoFira de Calaf, l'única fira dedicada al producte ecològic de la comarca de l'Anoia i de l'Alta Segarra.
52 expositors i empreses de diferents sectors d’arreu de Catalunya ja han confirmat la presència a la fira. Els visitants podran trobar estands d’alimentació, gastronomia, energies renovables, bioconstrucció, aprofitament forestal, calefacció ecològica, bicicletes de bambú i elèctriques, sorrejats eco, aigua de mar, artesania del reciclatge, salut ambiental, assessorament mediambiental i altres propostes vinculades a l’ecologia i el medi ambient.
Activitats paral·leles
Durant tot el dia hi haurà una vintena d'activitats paral·leles que mantindran una relació directa amb la temàtica de la fira. Es faran demostracions tècniques de bioconstrucció, escultures de fusta amb motosserra i es podrà veure el procés de construcció d'una bicicleta de bambú. S'han programat tallers de diferents temàtiques, des d'horts urbans, a meteorologia, observació astronòmica del sol i tallers d'ecocuina per als infants. De fet, hi haurà tot un espai ecogastronòmic on es podran degustar diferents àpats acompanyats de cervesa ecològica.
La plaça dels Arbres acollirà dos espectacles infantils. A les 12.00 hores, la companyia Tot Circ farà l'espectacle sobre el reciclatge “Passavolant. reciclant…”. A les 17.30, la companyia Acariciando el Aire representarà “L'arbre centenari”, una actuació didàctica sobre el bosc i el medi ambient. A més de participar en els taller, els infants podran gaudir de les atraccions ecològiques i d'un inflable sobre el reciclatge.
Durant tot el diumenge, 10 d'abril, també es faran diferents ponències de temes variats i vinculats a la temàtica principal de la fira. El meteoròleg Francesc Mauri, un dels grans atractius d'aquestes xerrades, abordarà el tema del canvi climàtic amb la ponència “Canvi climàtic: què hi podem fer des de casa”. Mentre que Astrid van Ginkel, farmacèutica especialitzada enla consultoria i l'assessorament en productes naturals i medicinals farà una ponència sobre les desconegudes i desaprofitades herbes de marge.
Insertada per: Ajuntament Calaf
Email Web 93 869 85 12
dimarts, 2 de desembre de 2025
Actes propers
fins dimecres, 31 de desembre de 2025Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
fins dissabte, 27 de desembre de 2025
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 28 de desembre de 2025
Vallferosa (Torà)
Visites guiades a la Torre de Vallferosa
fins diumenge, 28 de desembre de 2025
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dimarts, 6 de gener de 2026
Cervera
Exposició 'Agustí Duran i Sanpere. La cultura com a servei públic'
fins diumenge, 21 de desembre de 2025
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'El mirall de Janus'
fins dilluns, 8 de desembre de 2025
Cervera
Exposició 'Identitat'
fins dissabte, 10 de gener de 2026
Maldà
Exposició 'Marionetes'
fins dimecres, 7 de gener de 2026
Santa Coloma de Queralt
Exposició 'Lar Familiaris'
dijous, 4 de desembre de 2025
Vallfogona de Riucorb
Festa Major en honor a Santa Bàrbara
dijous, 4 de desembre de 2025
Guissona
Exposició 'La Segarra: quatre estacions, quatre colors'
dissabte, 6 de desembre de 2025
Cervera
Mercat de Nadal a Cervera 2025
dissabte, 6 de desembre de 2025
Cervera
Visites guiades al campanar de Santa Maria
dissabte, 6 de desembre de 2025
Guissona
Visita teatralitzada 'On és la Iunia?' 2025
diumenge, 7 de desembre de 2025
Sanaüja
Fira de la Puríssima
diumenge, 7 de desembre de 2025
Forès
Festa de la Mare de Déu de la Salut
diumenge, 7 de desembre de 2025
Cervera
Visita teatralitzada 'Temps d’Universitat' 2025
diumenge, 7 de desembre de 2025
Cervera
Espectacle familiar 'Brunji, la petita coala'
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda