L’ACA obre dues línies d’ajuts per a actuacions de manteniment i conservació de lleres
Autor: somsegarra
Amb una dotació total de 3,35 MEUR. Els municipis que es vulguin acollir als ajuts poden demanar-los entre el 18 de gener i l’1 de febrer.

L’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) ha obert la convocatòria de dues línies d’ajuts per dur a terme actuacions de manteniment i conservació de lleres en zona urbana, tant a les conques internes com a les conques compartides, amb una dotació total de 3,35 MEUR. Tot i que la competència en aquests trams és dels ajuntaments, els ajuts atorgats per l’ACA podran arribar a finançar fins el 100% de l’actuació, amb un màxim de 80.000 euros per sol·licitud i d’entre 100.000 i 120.000 euros per municipi. Els objectius són reduir el risc d’inundacions, garantir el flux d’aigua en cas d’avinguda i l’eradicació de les espècies vegetals invasores. Els municipis que es vulguin acollir als ajuts poden demanar-los entre el 18 de gener i l’1 de febrer.
Reduir el risc d’inundacions
Les actuacions previstes tenen la funció de reduir el risc d’inundacions, garantir el flux d’aigua en cas d’avinguda i l’erradicació de les espècies vegetals invasores. Les actuacions que es duran a terme consistiran en la retirada de vegetació que pugui obstaculitzar el pas de l’aigua per la seva excessiva densitat, l’erradicació de vegetació invasora, incloent-hi els treballs de replantació amb espècies autòctones, la retirada d’arbres morts o de brancatge excessiu mitjançant poda, i la redistribució i/o retirada de sediments que puguin reduir la capacitat de desguàs del llit, entre d’altres.
+ info (enllaç extern)
Etiquetes: ajuts aca lleres
Noticies + Llegides
darrer mes
Despreniments al castell sant Miquel d'Alta-riba
Ball parlat dels Diables Carranquers
La farinera d'Ivorra
La Segarra, terra de safrà
Marina Rossell i Obeses entusiasmen un públic entregat
Àlbums destacats

Marxa dels Castells de la Segarra (234)

Les Peixeres (64)

Les Cabanes de tros (139)

Els colors de la Segarra: la primavera (582)

Terra de castells (208)

Patrimoni religiós (196)

Instagram #somsegarra (0)