Acte
Exposició commemorativa de l’artista calafí Ramon Sala i Coy
Del 30 de octubre al 1 de novembre de 2016 a Calaf

En motiu del 15è aniversari de la mort de l’artista calafí Ramon Sala i Coy, el pròxim diumenge 30 d’octubre a les 12.30 hores s’inaugurarà una mostra de la seva producció artística com a pintor i dibuixant. En l’exhibició, que tindrà lloc a la capella del Centre Cívic de Calaf, s’hi podran veure obres inèdites de l’artista. La idea i realització de la iniciativa ha anat a càrrec de la Marina Duocastella Sala amb la col·laboració de la família Sala Grau, i amb el suport de l´Ajuntament i de catPatrimoni.
L’exposició, d’entrada lliure, estarà oberta durant Tot Sants de les 11.00 a les 13.00 hores i de les 17.00 a les 20.00 hores. Passat el festiu s’obrirà per a visites guiades i en dies puntuals.
Què hi podrem descobrir
Ramon Sala i Coy va néixer a Calaf el 1924 i va morir el 2001 al mateix municipi. Pintor i escriptor, va deixar una extensa obra molt vinculada al poble de Calaf.
A l’exhibició s’hi podran veure dibuixos inèdits de l’artista polifacètic on hi apareixen personatges de Calaf, paisatges de l’entorn i esbossos, tan a llapis com a tinta. La gran majoria els va produir en els anys de la seva adolescència i joventut, entre els anys 40 i 50. També hi haurà una mostra de les seves obres més populars d’estil costumista com paisatges, retrats i bodegons. A més, estarà exposada l’Auca de Calaf, una de les seves creacions més reproduïdes i populars.
L’estil de Sala és realista encara que hi ha una evolució en la seva producció artística cap a quadres més simbòlics. Una de les obres a destacar de l’exposició i que representa aquest vessant més simbòlic, és el quadre ‘Portada d’aigües a Calaf’. L’obra reprodueix un dels fets històrics més rellevants del municipi que va ser l’arribada d’aigua potable a les llars.
Un altre dels quadres a destacar és el de ‘La Pesta’, on es mostren els fets succeïts durant la Pesta Negra a Calaf que va provocar centenars de morts.
Insertada per: Ajuntament de Calaf
dilluns, 29 de desembre de 2025
Actes propers
dimecres, 1 de gener de 2025Santa Coloma de Queralt
Cap d'Any 2025 a Santa Coloma de Queralt
fins diumenge, 12 de gener de 2025
Cervera
Exposició 'Catalunya, un país d'enginy i innovació'
fins dimecres, 31 de desembre de 2025
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
fins dilluns, 13 de gener de 2025
Maldà
exposició de MaipeMata
fins divendres, 31 de gener de 2025
Guissona
Exposició 'Guissona tradició coral'
divendres, 3 de gener de 2025
Sant Martí de Maldà (Sant Martí de Riucorb)
Espectacle 'Lo Misteri de Nadal'
fins dissabte, 27 de desembre de 2025
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
dissabte, 4 de gener de 2025
Cervera
Representació de 'El Conte de Nadal'
fins diumenge, 12 de gener de 2025
Calaf
Els Pastorets de Calaf 24-25
dissabte, 4 de gener de 2025
Sant Guim de Freixenet
Concert de Nadal
fins diumenge, 12 de gener de 2025
Sant Guim de la Plana
Pessebre Vivent dels Oficis Perduts 2024
dissabte, 4 de gener de 2025
Calaf
Òpera Ferides
fins diumenge, 28 de desembre de 2025
Vallferosa (Torà)
Visites guiades a la Torre de Vallferosa
fins dimarts, 6 de gener de 2026
Cervera
Exposició 'Agustí Duran i Sanpere. La cultura com a servei públic'
fins dissabte, 10 de gener de 2026
Maldà
Exposició 'Marionetes'
fins dimecres, 7 de gener de 2026
Santa Coloma de Queralt
Exposició 'Lar Familiaris'
fins dissabte, 31 de gener de 2026
Guissona
Exposició 'La Segarra: quatre estacions, quatre colors'
fins diumenge, 4 de gener de 2026
Cervera
Nadal Lúdic a Cervera 2025
fins diumenge, 25 de gener de 2026
Cervera
Exposició 'Silencis'
fins diumenge, 11 de gener de 2026
Sant Guim de la Plana
Pessebre Vivent dels Oficis Perduts 2025
fins diumenge, 4 de gener de 2026
Ardèvol (Pinós)
Pessebre vivent d'Ardèvol 2025-26
fins dimarts, 6 de gener de 2026
Bon Nadal!
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda