Acte
7a Matinal d’intercanvi de llavors de la Catalunya interior d’Argençola
Del diumenge 4 al diumenge 4 de març de 2018 a Argençola

7a Matinal d’intercanvi de llavors de la Catalunya interior d’Argençola Foto: El Trill
El Trill, Associació cultural del terme d'Argençola organitza el diumenge 4 de març, la matinal d'intercanvi de llavors, que enguany compleix set anys, vol ser un espai on els amants, aficionats i professionals del món de l'agricultura intercanvien experiències i coneixements, a més de retornar al cicle de cultiu, llavors de varietats que tenen el perill de quedar en l'oblit. L'entorn del municipi d'Argençola, privilegiat, ens ha acompanyat en totes les edicions.
Les activitats de diumenge dia 4 de març començaran a les 9 del matí, amb una caminada popular 'Matinals del Trill 2018' a la Vall de Rocamora i al Torrent de les Vinyes. També comptarà amb una Jornada Tècnica PAT, 'Saviesa i experiències de les llavors tradicionals', a la Sala polivalent de l'Ajuntament d'Argençola.
Durant tot el matí s'habilitarà un espai de trobada on intercanviar llavors i un petit mercat de productes de proximitat, on podreu esmorzar i a les 2 del migdia participar en el dinar popular amb la degustació d'una paella de verdures.
Les llavors que any rere any són l'element aglutinador de la jornada prenen un punt més de protagonisme des de l'edició passada, on a part d'estar exposades per què cada un dels participants es pugui endur les que li puguin interessar mentre deixa les seves pròpies, es fa una tasca de caracterització d'aquestes llavors. L'objectiu d'aquest segon pas és que totes i cadascuna de les persones que participen en la matinal, en aportar els seus exemplars, ens informin de les particularitats d'aquests. Per la qual cosa, us demanarem que, abans d'entrar ens ompliu una fitxa amb informació sobre les llavors que aporteu vosaltres en l'intercanvi. Per fer aquesta tasca més efectiva, els voluntaris de l'associació el Trill junt amb alumnes del CFGM de Producció Ecològica de l'Institut d'horticultura i jardineria de Reus, estaran a la vostra disposició per resoldre els dubtes que podeu tenir.
Les llavors presenten un patrimoni genètic que l'home ha tardat milers d'anys en modelar. Des que les llavors comercials han entrat de ple en el món de l'agricultura, aquest patrimoni s'ha vist escapçat quasi en la seva totalitat. Aquesta matinal pretén posar el seu granet de sorra per què les llavors ancestrals que encara sobreviuen, ho continuïn fent.
En cas de mal temps la matinal es farà en espais coberts. Podeu trobar més informació a El Trill . Us hi esperem!
Insertada per: El Trill
divendres, 10 de abril de 2026
Actes propers
dilluns, 6 de abril de 2026Calonge de Segarra
Festa del Panellet 2026
dilluns, 6 de abril de 2026
L'Aguda (Torà)
Aplec de l'Aguda 2026
divendres, 10 de abril de 2026
Guissona
Exposició fotogràfica 'Més enllà dels núvols'
dissabte, 11 de abril de 2026
Calonge de Segarra
Jornada de portes obertes al castell de Calonge de Segarra
dissabte, 11 de abril de 2026
Sant Guim de Freixenet
4a Diada del Sindicat
dissabte, 11 de abril de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Concert de Pep Lladó & Two Rivers Band
dissabte, 11 de abril de 2026
Calaf
Concert de piano 'PIANANT'
diumenge, 12 de abril de 2026
Cervera
Visita guiada 'Cervera medieval, del castell a la vila'
diumenge, 12 de abril de 2026
Torà
II Festival de Circ del Solsonès
diumenge, 12 de abril de 2026
Guissona
Concert 'Quartet Prysma'
dissabte, 18 de abril de 2026
Santa Coloma de Queralt
Presentació del llibre 'El cavaller del cor de roure'
diumenge, 26 de abril de 2026
Torà
45a Caminada popular de Torà
diumenge, 3 de maig de 2026
Guarda-si-venes (Guissona)
Festa major de Guarda-si-venes 2026
dissabte, 16 de maig de 2026
Guissona
XII concurs de pintura ràpida Josep Maria Grau Pujol
fins dissabte, 11 de abril de 2026
Cervera
La Passió de Cervera 2026
fins diumenge, 3 de maig de 2026
Cervera
Exposició 'Cervera en femení. 1.000 anys d'històries invisibilitzades'
dissabte, 11 de abril de 2026
Cervera
Exposició 'Olor de terra'
fins diumenge, 28 de juny de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'El cos com a territori'
fins dissabte, 26 de desembre de 2026
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 27 de desembre de 2026
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 31 de desembre de 2026
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
diumenge, 12 de abril de 2026
Rocamora i Sant Magí de la Brufaganya (Pontils)
Els esmorzars de la Casa de l'Ermità
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda