Acte
9a Festa del Tió d’Argençola
divendres, 6 de desembre de 2019 a les 10:30 a Argençola

cartell 9a Festa del Tió d’Argençola Foto: casadeltio
Argençola a la tardor és temps de Tions i amb l’arribada del fred torna la Festa del Tió d’Argençola que arriba a la novena edició. Aquest any la celebrarem el divendres 6 de desembre a Argençola. La Casa del Tió de Clariana està en obres i farem la Festa a Argençola, el nucli central del terme. Enguany no hi haurà el Mercat.
El programa de la 9a Festa serà el següent:
- A 2/4 de 10 del matí: Recepció dels participants a la Sala 1 d'octubre d'Argençola (com arribar)
- Seguidament una xocolatada per agafar forces per anar al bosc
- A ¾ de 11 presentació de la Festa, a càrrec de Joan Valentí, que ens introduirà en el món dels tions
- Cap a ¼ de 12 sortirem del poble per acostar-nos als màgics boscos d’Argençola on provarem de localitzar els tions. Ens hi donaran un cop de mà els “buscations”, els follets i tot un seguit de personatges que volten pel bosc.
Tornant del bosc:
- A partir de 2/4 d’1 del migdia: amb en Joan Valentí, “Ja tinc el Tió, i ara què??” i a continuació cantarem i ballarem amb la música dels Lauzeta.
- A 2/4 de 2 del migdia: jocs infantils amb el Tió com a protagonista.
- La Festa s’acabarà cap a les 2 del migdia.
Hi haurà servei de bar i entrepans durant el matí i la 9a Festa del Tió d’Argençola es tancarà amb un Dinar (Paella, amanides i postres (Tionet de xocolata i nata) – Preu: 12 euros els adults i 6 euros els nens. Limitat a 100 persones, cal reservar els tiquets per correu electrònic.
Després de Dinar i mentre els pares fan la sobretaula, els nens podran jugar a la sala o a la Plaça.
Hi ha dues maneres de participar a la Festa, en tots dos casos cal inscripció prèvia i les places són limitades.
VOLS UN TIÓ D’ARGENÇOLA
Podràs viure l’aventura de trobar un Tió d’Argençola al bosc i endur-te’l cap a casa per passar el Nadal.
Els Tions d’Argençola viuen durant tot l’any als caus que tenen repartits pels boscos del terme municipal i s’acosten al poble els dies de la Festa per trobar-se amb els nens.
El preu de la inscripció és de 50 euros per família i us dona dret a l’esmorzar, la sortida al bosc, 1 Tió i a participar a totes les activitats preparades per la Festa. Entenem les famílies en sentit ampli, perquè puguin participar-hi els avis o els tiets, per això la inscripció per família, inclou un màxim de 6 persones per tió, si sou més gent haureu d’afegir 3 euros més per persona al preu d’inscripció.
JA TENS UN TIÓ I VOLS TROBAR-LO AL BOSC
Moltes famílies ens han demanat de poder participar a la Festa i trobar el seu Tió al bosc. Per això hem reservat una part de les places per a aquestes famílies.
El preu de la inscripció és de 35 euros per família i us dona dret a l’esmorzar, la sortida al bosc i a participar a totes les activitats preparades per la Festa. Entenem les famílies en sentit ampli, perquè puguin participar-hi els avis o els tiets, per això la inscripció per família, inclou un màxim de 6 persones per tió, si sou més gent haureu d’afegir 3 euros més per persona al preu d’inscripció.
En aquesta modalitat és complica la logística de la sortida al bosc i per aquest motiu en limitem les places i ens cal la participació del pares en la seva preparació. A l’arribada de les famílies o bé el pare o la mare haurà d’estar a disposició dels membres de l’organització. Us acompanyarem fins a la zona de tions que tingueu assignada i us ajudarem a buscar un bon lloc pels vostres tions. Busqueu elements que us ajudin a recordar el lloc, un tipus d’arbre, una branca, algun element del terreny. També us entregarem uns cartells on haureu de posar el nom del propietari i penjar-lo al coll del Tió, després tornarem al poble perquè pugueu esmorzar amb la resta de la família. Agrairem que porteu els vostres tions tapats o camuflats en una bossa, perquè els nens i la resta de famílies no els vegin, és imprescindible per mantenir la màgia durant la primera part de la Festa.
A l’hora de la sortida al bosc us tornarem a portar a la zona assignada amb totes les famílies i els nens i heu de trobar el vostre Tió. Per tant és important que recordeu el lloc.
Important : les zones de tions seran diferents per a les dues modalitats i per tant no es poden barrejar els Tions d’Argençola amb els tions que portin les famílies. Si veniu un grup de famílies i us heu inscrit en modalitats diferents, no podreu anar junts a l’hora de la sortida al bosc a buscar els tions.
La festa és organitzada per l’Associació de la Casa del Tió i la Casa del Bosc d'Argençola i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Argençola i la Diputació de Barcelona. Us convidem a assistir-hi i a descobrir l’encant dels seus boscos i tions i també a participar al Concurs Instagram.
Prepareu-vos per descobrir tions desconeguts fins ara!
Insertada per: Casadeltio
dijous, 30 de abril de 2026
Actes propers
divendres, 1 de maig de 2026Calaf
Aplec de Sant Sebastià 2026
divendres, 1 de maig de 2026
Maldà
Concert de Mesmerians
dissabte, 2 de maig de 2026
Guimerà
IV Trail Tros Guimerà
diumenge, 3 de maig de 2026
Cervera
Cursa Popular del Cau “PIC’s RACE”
diumenge, 3 de maig de 2026
Guarda-si-venes (Guissona)
Festa major de Guarda-si-venes 2026
diumenge, 3 de maig de 2026
Torà
Festa del Roser 2026
diumenge, 3 de maig de 2026
Santa Perpètua de Gaià (Pontils)
Festa de la Santa Creu
dissabte, 9 de maig de 2026
Montornès de Segarra
Descobrint els camins entre Montornès i l'Ametlla
dissabte, 9 de maig de 2026
Cervera
Espurnes barroques 'La vida es sueño... en música'
diumenge, 10 de maig de 2026
Vergós Guerrejat (Estaràs)
Espurnes barroques 'Dreaming Pink'
dissabte, 16 de maig de 2026
Guissona
XII concurs de pintura ràpida Josep Maria Grau Pujol
diumenge, 17 de maig de 2026
Torà
5è Trail Rural Torà
dissabte, 23 de maig de 2026
Guissona
Espurnes barroques 'Meditació amb bols de quars'
dissabte, 23 de maig de 2026
Sant Ramon
Espurnes barroques 'Semâ: el viatge sufí'
diumenge, 24 de maig de 2026
Pujalt
Espurnes barroques 'La rêveuse'
dijous, 30 de abril de 2026
Ciutadilla
Ciutadilla medieval 2026
fins dijous, 30 de abril de 2026
Guissona
Exposició fotogràfica 'Més enllà dels núvols'
fins diumenge, 3 de maig de 2026
Cervera
Exposició 'Cervera en femení. 1.000 anys d'històries invisibilitzades'
fins diumenge, 31 de maig de 2026
Cervera
Exposició 'Olor de terra'
fins diumenge, 28 de juny de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'El cos com a territori'
fins dissabte, 26 de desembre de 2026
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 27 de desembre de 2026
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 31 de desembre de 2026
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
dissabte, 2 de maig de 2026
Guissona
Visita teatralitzada 'On és la Iunia?' 2026
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda