Acte

10a Festa del Tió d’Argençola

diumenge, 5 de Desembre de 2021 a les 09:30 a Clariana (Argençola)



cartell 10a Festa del Tió d’Argençola

Argençola a la tardor, és temps de Tions. Amb l’arribada del fred torna la Festa del Tió d’Argençola que arriba a la desena edició. Desprès de la cancel·lació de la Festa l’any passat per causa de la Covid-19, aquest any la celebrarem el diumenge 5 de desembre a Clariana (Argençola).

El programa de la 10a Festa serà el següent:
  • A 2/4 de 10 del matí: Recepció dels participants
  • Seguidament una xocolatada per agafar forces per anar al bosc
  • A ¾ de 11 actuació de Mònica Torra, acompanyada de la música de Jordi Giralt del grup d’animació Can Cantem
  • Cap a ¼ de 12 sortirem del poble per acostar-nos als màgics boscos de Clariana on provarem de localitzar els tions. Ens hi donaran un cop de mà els “buscations”, els follets i tot un seguit de personatges que volten pel bosc.

Tornant del bosc:
  • A partir de 2/4 d’1 del migdia: cantarem i ballarem amb la música d’en Jordi Giralt de Can Cantem.
  • També hi trobareu jocs infantils amb el Tió com a protagonista.
  • La Festa s’acabarà cap a les 2 del migdia.


Hi haurà servei de bar i entrepans durant tot el matí. Aquest any no farem dinar, per acabar la Festa. A l’apartat de la web «On Menjar i on dormir» hi trobareu un seguit de llocs que us recomanem per dinar als voltants de Clariana.

Hi ha dues maneres de participar a la Festa, en tots dos casos cal inscripció prèvia i les places són limitades.

VOLS UN TIÓ D’ARGENÇOLA


Podràs viure l’aventura de trobar un Tió d’Argençola al bosc i endur-te’l cap a casa per passar el Nadal.

Els Tions d’Argençola viuen durant tot l’any als caus que tenen repartits pels boscos del terme municipal i s’acosten al poble els dies de la Festa per trobar-se amb els nens.

El preu de la inscripció és de 50 euros per família i us dona dret a l’esmorzar, la sortida al bosc, 1 Tió i a participar a totes les activitats preparades per la Festa. Entenem les famílies en sentit ampli, perquè puguin participar-hi els avis o els tiets, per això la inscripció per família, inclou un màxim de 6 persones per tió, si sou més gent haureu d’afegir 3 euros més per persona al preu d’inscripció.

JA TENS UN TIÓ I VOLS TROBAR-LO AL BOSC


Moltes famílies ens han demanat de poder participar a la Festa i trobar el seu Tió al bosc. Per això hem reservat una part de les places per a aquestes famílies.

El preu de la inscripció és de 35 euros per família i només acceptem 1 Tió per família i us dona dret a l’esmorzar, la sortida al bosc i a participar a totes les activitats preparades per la Festa. Entenem les famílies en sentit ampli, perquè puguin participar-hi els avis o els tiets, per això la inscripció per família, inclou un màxim de 6 persones per tió, si sou més gent haureu d’afegir 3 euros més per persona al preu d’inscripció..

En aquesta modalitat és complica la logística de la sortida al bosc i per aquest motiu en limitem les places i ens cal la participació del pares en la seva preparació. A l’arribada de les famílies o bé el pare o la mare haurà d’estar a disposició dels membres de l’organització. Us acompanyarem fins a la zona de tions que tingueu assignada i us ajudarem a buscar un bon lloc pels vostres tions. Busqueu elements que us ajudin a recordar el lloc, un tipus d’arbre, una branca, algun element del terreny. També us entregarem uns cartells on haureu de posar el nom del propietari i penjar-lo al coll del Tió, després tornarem al poble perquè pugueu esmorzar amb la resta de la família. Agrairem que porteu els vostres tions tapats o camuflats en una bossa, perquè els nens i la resta de famílies no els vegin, és imprescindible per mantenir la màgia durant la primera part de la Festa.

A l’hora de la sortida al bosc us tornarem a portar a la zona assignada amb totes les famílies i els nens i heu de trobar el vostre Tió. Per tant és important que recordeu el lloc.

Inscripció Festa del Tió 2021

Important : les zones de tions seran diferents per a les dues modalitats i per tant no es poden barrejar els Tions d’Argençola amb els tions que portin les famílies. Si veniu un grup de famílies i us heu inscrit en modalitats diferents, no podreu anar junts a l’hora de la sortida al bosc a buscar els tions. Els veïns del municipi d'Argençola tenen un 25% de descompte.
En cas de no assistència a la Festa només es retornarà l'import de la inscripció per causa de malaltia acreditada.

La festa és organitzada per l’Associació de la Casa del Tió d'Argençola i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Argençola i la Diputació de Barcelona. Us convidem a assistir-hi i a descobrir l’encant dels seus boscos i tions!.

 - Argençola

Autor: Manel Caparrós
Edició 2019 - Argençola
Edició 2019
Autor: Maria Descarrega
Edició 2019 - Argençola
Edició 2019
Autor: Manel Caparrós
jocs infantils - Clariana
jocs infantils
Autor: Bàrbara Balcells
Jordi Giralt animant la festa - Clariana
Jordi Giralt animant la festa
Autor: Martí Garrancho
la màgia del tió - Clariana
la màgia del tió
Autor: Martí Garrancho
Edició 2018 - Clariana
Edició 2018
Autor: James McKinnell

Insertada per: Casadeltio


Ho vols compartir?

dimecres, 2 de Juliol de 2025


Login

Actes de la setmana

fins dissabte, 30 de Agost de 2025
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 31 de Agost de 2025
Vallferosa (Torà)
Visites guiades a la Torre de Vallferosa
fins diumenge, 31 de Agost de 2025
Verdú
Visites guiades a Verdú
dijous, 3 de Juliol de 2025
Sant Martí de Tous
16è Festival de Llegendes de Catalunya
dijous, 3 de Juliol de 2025
Granyena de Segarra
Xuts a la Foscor 2025
dijous, 3 de Juliol de 2025
Verdú
14è Cicle de concerts a cal Prim
divendres, 4 de Juliol de 2025
Concabella (Els plans de Sió)
Lliurament del 20è Premi 7lletres
divendres, 4 de Juliol de 2025
Calaf
Cicle 'Cap Cor Puny' 2025
divendres, 4 de Juliol de 2025
Calaf
La Nit dels Ratpenats
divendres, 4 de Juliol de 2025
Sant Pere Sallavinera
28a Nits Culturals de Sant Pere Sallavinera
dissabte, 5 de Juliol de 2025
Vallfogona de Riucorb
Dia dels petits i grans a Vallfogona de Riucorb
dissabte, 5 de Juliol de 2025
Cervera
Visites guiades al campanar de Santa Maria
dissabte, 5 de Juliol de 2025
Sant Guim de Freixenet
Concert de piano i tenor
dissabte, 5 de Juliol de 2025
Sant Martí Sesgueioles
Caminada nocturna de Sant Martí Sesgueioles al Castell de Segur
agenda quinzenal

vols afegir un acte?

subscriure's al canal rss Agenda