Convocada la tercera edició del Premi Sikarra
Autor: Jaume Moya
Entre l'1 de gener i el 15 de febrer, el Fòrum l'Espitllera i la Fundació Jordi Cases i Llebot mantenen la convocatòria per a rebre candidatures que optin al guardó
El proper 1 de gener, l'associació Fòrum l'Espitllera i la Fundació Jordi Cases i Llebot obriran el termini per a rebre candidatures que optin a ser guardonades amb el Premi Sikarra. El guardó pretén ser un reconeixement i homenatge a la persona, entitat o institució que hagi excel•lit a títol individual o col•lectiu, i contribuït de manera exemplar a la divulgació, l’estudi, la projecció, la justícia i la cohesió social de la Segarra. S'hi inclouen persones i entitats que hagin actuat en tot l'àmbit de la Segarra històrica, per la qual cosa es compta amb el suport de les associacions integrades dins la Xarxa Sikarra.
L'edició 2014 és la tercera d'aquest guardó que va reconèixer l'any 2012 a Armand Forcat, en reconeixement de la seva tasca de divulgació i posada en valor del patrimoni històric, artístic i monumental de la Segarra, i l'any 2013 a l'Associació Amics de l'Arquitectura Popular, pels seus dotze anys d'accions en defensa i reivindicació de l'arquitectura tradicional i en memòria del seu màxim promotor, l'arquitecte Josep Mora.
El Premi Sikarra consisteix en una escultura, dissenyada per l’escultora i gravadora Ana Marín-Gálvez, que combina el vidre amb la imatge i la llegenda de la moneda ibèrica de Sikarra pintades amb grisalla, dins una peanya de fusta de vengué que l’emmarca dins el perfil d’una espitllera.
El termini de presentacions de candidatures finalitza el 15 de febrer. Durant la segona quinzena de febrer, les entitats promotores faran les funcions de Jurat del Premi i publicaran el seu veredicte el 17 de març, coincidint amb la data d'adquisició de la moneda Sikarra. L'acte de lliurament es farà el dia 22 de març en algun lloc per concretar de la plana de Guissona.
Bases-Premi-Sikarra-2014.pdf
Font: Fòrum l'Espitllera + info (enllaç extern)
Etiquetes: Premi SIkarra Fòurm l'Espitllera Fundació Jordi Cases i Llebot III Premi Sikarra Xarxa Sikarra
Noticies + Llegides
darrer mes
El projecte “Nosferatu: El origen” es presenta al Coming Soon de Sitges
L’Agrupació Seny Major de Cervera, premiada al Festivitas Bestiarum 2015
Les cabanes de tros, l'aixopluc del pagès
La Segarra demana aigua del Segarra-Garrigues per abastir 40 pobles de la 'Segarra històrica'
1998, Tres dies de foc i terror que perduren en la memòria: els fets
Àlbums destacats

Marxa dels Castells de la Segarra (234)

Les Peixeres (64)

Les Cabanes de tros (139)

Els colors de la Segarra: la primavera (582)

Terra de castells (208)

Patrimoni religiós (196)

Instagram #somsegarra (0)