De la pedra al núvol: la xarxa descobreix la Ruta literària de la Segarra
Autor: Jaume Moya
Va ser presentada a una vintena de blocaires vinguts de tota Catalunya
Dissenyat per l’empresa de dinamització cultural Camins de Sikarra i produït pel Consell Comarcal de la Segarra, la Ruta literària de la Segarra va ser presentada a una vintena de blocaires vinguts de tota Catalunya. L’esdeveniment va tenir lloc entre els dies 29 i 30 de novembre, durant els quals els visitants varen ser guiats en la descoberta dels principals monuments de la ruta dels Castells del Sió (Concabella, les Pallargues, Florejacs, les Sitges...) i d’altres espais d’interès monumental i paisatgístic (jaciment de Iesso, nucli de Sanüja, carreró de les Bruixes de Cervera...), els quals foren interpretats partint del llegat literari que n’han deixat escriptors de tots els temps. Versos de Jordi Pàmias, Rosa Fabregat, Manuel de Pedrolo o Joan Margarit, es varen combinar amb proses de Josep Vallverdú, Josep M. Espinàs, Vidal Vidal, Josep Pla o el Baró de Maldà, entre d’altres, tot reservant un espai pel poema lapidari de Servilia Preatusa de Iesso i textos extrets de blogs de les segarrenques Anna Punsoda o Maria Garganté.
El recorregut va tenir també el seu contingut gastronòmic, amb degustacions de productes locals i de qualitat a Florejacs, Guissona i Cervera, i la presentació d’un seguit de recursos i establiments turístics, com la casa rural La Collita, de Torà, que va hostatjar als visitants.
Els blocaires es van fer ampli ressò a través de les xarxes socials, el #lasegarrasio va rebre milers de piulades durant els dos dies, i es preveu que pengin les seves cròniques als respectius blogs.
Amb aquest projecte, Camins de Sikarra presenta les seves rutes temàtiques de descoberta del patrimoni, el paisatge i la història de la Segarra, les quals, a banda de l’eix literari, també ofereix el recorregut a través de les llegendes, l’arquitectura popular, els escenaris del carlisme o les necròpolis, entre d’altres.
+ info (enllaç extern)
Etiquetes: turisme promoció ruta literària segarra
Noticies + Llegides
darrer mes
Festa Major de Santa Coloma de Queralt 2023
Festa Major de Calaf 2023
Festa Major de Bellveí 2023
Festa major de Sedó 2023
Àlbums destacats

Festa major de Cervera (58)

Festa Major de Torà 2023 trobada de gegants (81)

Aquelarre (82)
P Pots afegir-hi fotos

Activitats primavera (150)

Festa dels Diables Carranquers (30)

Marxa dels Castells de la Segarra (297)

Les Peixeres (66)

Les Cabanes de tros (201)

Terra de castells (216)

Patrimoni religiós (196)

Racons de la Segarra (179)

Instagram #somsegarra (0)