Biosca és l’escenari d’una nova activitat enoturítsica i cultural a la Segarra
Autor: Jaume Moya
Una desena de famílies participen en la ruta turística de descobriment del patrimoni i la història d’aquest poble de la vall del Llobregós
Foto: Jaume Moya
El passat dissabte 8 de desembre, Biosca va ser el nucli triat per una nova activitat de turisme gastronòmic i cultural a càrrec de l’empresa de dinamització cultural Camins de Sikarra. Una desena de famílies van participar en la ruta turística de descobriment del patrimoni i la història d’aquest poble de la vall del Llobregós. Els visitants van recórrer l’entramat medieval del nucli per conèixer destacats episodis històrics que hi han tingut lloc, com la darrera execució a la foguera d’una bruixa a Catalunya o l’estada del Pretendent Carles Isidre de Borbó i diversos cabdills carlistes a la població. L’antic camí ral a Solsona, la casa de Mossèn Ramon, l’ermita de Sant Pelegrí, l’església romànica de Santa Maria, els portals de la vila i la panoràmica sobre la plana segarrenca que s’obre des de les muralles del castell varen centrar bona part de l’interès dels turistes.
L’activitat es va complementar amb un maridatge gastronòmic a Cal Borres, una de les cases històriques de Biosca. Els vins dels cellers Comalats, de l’Ametlla de Segarra, i l’Olivera, de Vallbona de les Monges, ambdós de la DO Costers de Segre, varen ser comentats i degustats en combinació amb plats especialment elaborats per a l’ocasió.
+ info (enllaç extern)
Etiquetes: turisme gastronòmic cultural vall del llobregós
dijous, 14 de maig de 2026
Noticies + Llegides
darrer mes
XXVI Marxa dels Castells de la Segarra
El Mercadal de Torà 2026
Jornada tècnica 'Visió d’un món on viure des de la permacultura'
Jornada tècnica 'Productes agroecològics: sostenibilitat del medi i beneficis per a la salut'
Fira Verdú 2026
Àlbums destacats
Marxa dels Castells de la Segarra (438)
Les Peixeres (91)
Les Cabanes del tros (302)
Els colors de la Segarra: la primavera (651)
Terra de castells (225)
Patrimoni religiós (196)

Instagram #somsegarra (0)