Acte
La tupina eix de les primeres jornades gastronòmiques de la Segarra
Del divendres 24 al dijous 30 de Octubre de 2014 a

Del 24 fins al 30 d’octubre els restaurants de la Segarra es preparen per acollir les primeres jornades gastronòmiques a la comarca. L’eix central de les jornades és la tupina i diferents restaurants oferiran menús degustació que tenen en comú la tupina. En total són 9 els restaurants participants a la iniciativa del Consell, concretament, Hostal Palouet de Massoteres, Braseria Cal Guim i Braseria Alzina a Sant Guim de Freixenet , El Rebost de la Segarra i Restaurant Nard a Guissona, La Mallola i Torrecombelles de Sanaüja, l’Àntic Forn a Cervera i La Redolta de Florejacs.
Els menús oscil·len dels 12€ en menú diari als 20€ en menú de cap de setmana.
L’objectiu de les jornades és promocionar el producte de la tupina, alhora que es fa difusió de restaurants a la comarca.
Tota la informació dels menús es pot consultar a través de la web del Consell Comarcal i un cop escollit el menú cal contactar directament amb el restaurant per reservar taula.
La tupina forma part de la gastronomia catalana. És el mètode més ancestral de conservar la carn de la matança del porc. Consisteix a cuinar-lo proporcionant calor suau i envasar-lo coberts amb el mateix greix en què s'ha cuinat perquè es conservin durant més temps. Llom, costella i botifarra són les peces més habituals de la tupina. En francès l'anomenen confit i en valencià es coneix com tenalleta o adob.
diptic-tupi.pdf
Insertada per: CC Segarra
dimecres, 9 de Juliol de 2025
Actes de la setmana
fins dissabte, 30 de Agost de 2025Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 31 de Agost de 2025
Vallferosa (Torà)
Visites guiades a la Torre de Vallferosa
fins diumenge, 31 de Agost de 2025
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 7 de Agost de 2025
Verdú
14è Cicle de concerts a cal Prim
fins dijous, 14 de Agost de 2025
Santa Coloma de Queralt
IV Folk al carrer
fins divendres, 25 de Juliol de 2025
Calaf
Cicle 'Cap Cor Puny' 2025
fins diumenge, 28 de Setembre de 2025
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició commemorativa del centenari de Miró Rosinach
divendres, 11 de Juliol de 2025
Cervera
Carnaval de Secà 2025
divendres, 11 de Juliol de 2025
Torà
Nit dels ratpenats 2025 a Torà
divendres, 11 de Juliol de 2025
Santa Coloma de Queralt
2a sortida nocturna del casc
dissabte, 12 de Juliol de 2025
Torà
Revetlla a la plaça del Vall 2025
dissabte, 12 de Juliol de 2025
Calaf
Festa de Sant Cristòfol 2025 a Calaf
dissabte, 12 de Juliol de 2025
Rocamora i Sant Magí de la Brufaganya (Pontils)
Concert Trio Freixas
diumenge, 13 de Juliol de 2025
Concabella (Els plans de Sió)
Concert a 3 bandes
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda