Acte
19è Mercat Medieval
Del dissabte 10 al diumenge 11 de agost de 2013 a Guimerà
Els habitants d’aquest petit poble de la Baixa Segarra retornaran a l’any 1294, quan el rei Jaume II els va atorgar el privilegi de celebrar mercat en el seu municipi.
Els visitants gaudiran de cercaviles, esquetxos medievals, espectacles itinerants, tallers de malbars, entre d’altres. L’espectacle estrella, Guimerà, 1713, tindrà lloc a 2/4 d’11 de la nit al riu, tant dissabte com diumenge.
Enguany, el grup de teatre local Wigmar retornarà als inicis del segle XVIII per tal d’explicar què va succeir a Guimerà durant la Guerra de Successió, de la qual se’n celebrarà el Tricentenari l’any vinent a tot Catalunya. La història que s’explicarà és la de dos germans enamorats de la mateixa noia, però dividits per bàndols de la guerra. La història que s’explicacarà és obra del convilatà Roger Rosich i compta amb les aportacions de Wigmar Teatre, Ares Piqué i la col·laboració especial de l’actor Josep Minguell.
Durant tot el cap de setmana també hi haurà un mercat amb un centenar de parades amb productes propis de l’edat mitjana, i una cinquantena d’artesans fent demostracions dels oficis de l’època com forja, picapedrers, elaboració d’estris d’espart, macramé, cistelleria i treballs sobre pergamí.
Paral·lelament es podrà visitar l’exposició de pintura sobre temes medievals de Caamaño Lestón al Museu de Guimerà així com la mostra Art i Goigs al Museu d’Art Matern. Finalment, l’església parroquial de Santa Maria acollirà projeccions d’audiovisuals durant tot el cap de setmana.
Insertada per: Somsegarra
Web
dilluns, 26 de gener de 2026
Actes propers
fins dissabte, 31 de gener de 2026Guissona
Exposició 'La Segarra: quatre estacions, quatre colors'
fins dissabte, 31 de gener de 2026
Calaf
1a edició del Concurs de Teatre Amateur del Casino
dijous, 5 de febrer de 2026
Calaf
Festa Major de Santa Calamanda 2026
dijous, 5 de febrer de 2026
Cervera
Festa Major d’Hivern de Cervera 2026
fins divendres, 27 de març de 2026
Guissona
Exposició 'Captivant el vent'
fins diumenge, 29 de març de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
Exposició 'La terra que embruta les mans'
fins dissabte, 26 de desembre de 2026
Cervera
Visites guiades als monuments de Cervera
fins diumenge, 27 de desembre de 2026
Verdú
Visites guiades a Verdú
fins dijous, 31 de desembre de 2026
Verdú
Ruta dels murals ceràmics de Verdu
dissabte, 7 de febrer de 2026
Concabella (Els plans de Sió)
IX JazzConcabella 2026
agenda quinzenal
vols afegir un acte?
subscriure's al canal rss Agenda
