Ortiga gran o ortiga verda (Urtica dioica)
Autor: editor
Planta herbàcia perenne que pot arribar al metre d'alçada, caracteritzada per tenir pèls que alliberen una substància àcida que fa coïssor i inflamació a la pell. Tota la planta és de color intensament verd i semicaducifòlia durant l'hivern. Són molt difícils d'eliminar ja sigui amb herbicides o llaurant ja que tenen estolons.

Parts útils: rizoma i fulles.
Recomanada per
Infeccions genitourinàries
Càlculs renals.
Càlculs urinaris
Hiperplàsia prostàtica benigna
Artritis
Artràlgies
Oligúria
Dermatitis, lesions cutànies i úlceres a la pell.
S'utilitza en dietes de persones anèmiques pel gran contingut de sals de ferro.
Alimentació
La fulla de l'ortiga es pot fer servir com a hortalissa de la mateixa manera que els espinacs. En aquest cas el que es fa és bullir la planta diverses vegades canviant-ne l'aigua, per així treure'n la part ortigant. Es poden menjar en Sopes o cremes, fregides o arrebossades.
Recol·lecció
Es recull la planta sencera del maig a l'agost. Amb fins alimentaris, es recol·lecta en qualsevol període. Depenent de l'ús al que estigui destinada pot fer-se servir seca o acabada de recollir.
Localització
Es diu que segueix l'home i el bestiar: és freqüent en marges de camins, parets de pedra, corrals, terrenys de pastura i horts
Fam. Urticàcies
Etiquetes: urticàcies artritis anèmia càlculs cuina plantes remeieres
Compartit per viladetora.net
Noticies + Llegides
darrer mes
Festa Major d’Hivern de Cervera 2023
Cavalcada de Reis a Guissona
Festa Major d'hivern de Verdú 2023
Cavalcada de Reis a Cervera
Els Pastorets de Calaf 22-23
Àlbums destacats

Les Peixeres (66)

Els colors de la Segarra: l'hivern (578)

Les Cabanes de tros (192)

Terra de castells (216)

Patrimoni religiós (196)

Racons de la Segarra (179)

Instagram #somsegarra (0)